Saturday, February 17, 2018

My Baby Shower!

OMG, hi!! I am so sorry I have been so MIA-- I had the flu for about 6 days two weeks ago, and I had so much trouble recovering. It was scary to be that sick while pregnant, but thank God, everything was okay. It was the type A (whatever that means!? lol) flu, which I just laugh because I am the most type A person ever, so of course that would be the flu I get. Haha! But, thankfully, my baby shower was the following weekend after the horrible bout of flu. It just so happened to be a BLIZZARD, too, so I was super worried about everyone making it into town from Ohio, Michigan, Indiana, Wisconsin, Florida and Pennsylvania! God had an eye on everyone and got them into town safely! 

Almost everyone was able to make it, despite TONS of cancelled flights and a lot of treacherous driving conditions. We missed my sister-in-law, Molly, and my nieces Audrey and Charlotte, but South Bend got so much snow people were snow-shoeing around town! My sweet bestie, Lauren, from Columbus was trying soooooo hard to get here. Her Friday flight was canceled from Columbus, so she re-booked for a super early flight from Dayton Saturday morning. That was also canceled! I felt so bad, but we TOTALLY understood! I just wanted everyone to be safe. More reason for people to come visit once Baby Boy arrives! 

Now, onto the best baby shower ever!!! Thanks to my mom and Anna for throwing it!!! 

How amazing are these blocks?! There was a plain wooden block at every person's seat. Then, there were a ton of Sharpies for people to decorate them with. And now we can display them in the nursery, and baby boy can cherish them/play with them forever!!!  People wrote little notes, too!  Check out my Instagram stories for more details and examples. 

This was the guest sign in-- sooooo creative, too!  Anna and Julie created this to match our green and yellow jungle-animal themed nursery. Each little balloon was signed, and then I just glued them down. Anna bought us this perfect frame for the display, too! We are hanging it above our little guy's crib, so we can always remember who was able to make it to his shower! 

How cute are these invitations Anna had made? The shower was at Cooper's Hawk Winery in St. Charles. We are wine club members, and we just LOVE CH! I have never had a bad meal. We literally go 1x or more a month! hahaha!  The service at my shower was impeccable! I highly recommend Cooper's Hawk for any shower or any meal! 

Julie made these bingo cards! The background is our bedding for the nursery!! She is soooo creative and talented.  A perfect game for opening gifts. 

CHECK OUT THIS MENU!!!  To die for!!! 

My mother-in-law brought chocolates from their hometown in Jackson, Michigan! SO good! 

The layout! Kernel's Popcorn in Geneva is the BEST. 

Anna taking care of everything for the set up! Thanks, Sis! 

My cousin Ashley's flight was canceled Wednesday night for Friday afternoon due to the impending snow! It was so crazy. She was able to reschedule, thank God. Then her flight was also canceled on her way home. She got a 6 am flight on Monday morning. She did so much to be here for me! I love you, cuzzie! Thank you so much! 

My sweet WAHS girls, Jackie and Lauren! 

My friends Jane and Julie live in the same condo building as my sis in Chicago! Love them! 

Cuzzie love!! 
Ashley, Beth and Lori! 

More cuzzie/aunt love. Caitlin, Aunt Leslie and Kara. These brave gals ventured from Findlay, Ohio and Cincinnati, Ohio to arrive in Geneva for the shower. It meant soooooo much to us to have them there. 

Half of the Pure Barre table!!! 
Taryn, Alex, Val and Ibby! 

Half of my FFC! 
Jenny, Andrea and Sarah! 

The other half of FFC!! 
Mandy and Kel!

My Wego gals!
Cat, Tara, and Jamie in front and Amanda, Lauren and Angela in the back! 

Baby Boy is already so loved. We are so blessed to have such amazing family and friends in our lives!!! 

Mike's mom, Joyce, his godmother, Jan, and his cousin, Stephanie and Aunt Jody! 

More family and friends! 
Megan and Jamie had harrowing travel stories, too!!! 
Megan's Friday morning flight was canceled from Columbus, so she DROVE TO PITTSBURGH from Columbus to fly out Thursday night to beat the snow. What an amazing friend! Both Jamie and Megan's flights were canceled at least once for their return trips. They are such incredible friends to be there for me from Ohio and Pennsylvania. I am so blessed. I've known Jamie and Megan since I was in elementary school! 

Photo op. mid announcement from Anna! hahah!! 

My dress is Pink Blush Maternity! I am obsessed with their website. It was $65 on sale, and it fits so well (this is a medium for reference). They are constantly having sales, and the styles are DARLING! 
It comes in four colors, too!! 
My shoes are my trusty Tory Burch ballet flats. You cannot go wrong with these for standing all day at work or being preggo. haha!

I cannot thank my mom and Ashley for getting to Illinois and doing sooooo much for the shower. 
 I love you both so much!! 

How stinkin' cute is that lion hamper?! Obsessed! Perfect for the jungle animal themed nursery!!! My girlfriends from high school bought me that and filled it with adorable onesies and books, on top of seriously 5 other huge gifts  (including the high chair and pack-n-play) they had sent to me. Too wonderful and generous!!! Love you, Brittany, Lauren, Amanda, Jamie and Megan! 

Loveeeeee this sign from Andrea!!! 

OMG, soooo great! Wine tee for me and whine onesie for babe! Thanks to Val and Alex for this! They also bought Mike a shirt with a pizza on it with a matching slice of pizza onesie for the baby!!! SO adorable! 

Thanks for the Bumbo, Angela!!! 

I had to show the back of this amazing dress. I got cups sewn in, just FYI--  you cannot wear a regular bra with it. 

Another back shot!! Had to show how pretty it was! Mike showed  up to help open gifts :) 
Obsessed with Baby's first swimsuit from Tara! 

Christmas onesies from auntie Jules!!! 

This Lollapalooza onesie is soooooo sweet from Mike's brother, Scott, and our SIL, Lidija.

This has a funny story behind it: every year since I have known Mike, we go to Lollapalooza with his oldest brother, Scott. Scott is a champ-- he goes all 4 days and totally outlasts us. lol! He is way cooler than me! This year we had tickets, but I had just found out I was pregnant a few weeks before the show. I knew there was no way I was going to be nauseous, in the heat of Chicago August and using porta potties at Lolla this year, so we had to act fast. We took Scott to dinner (coincidentally) at Cooper's Hawk on the Wednesday he got into town before Lolla, and we told him the great news! It was super early, so he was one of the first people to know. I had jury duty on Monday after Lolla, so that was my out to give my ticket to our friend Evan (even know everyone had figured me out with that excuse hahaha!!). So, this onesie means a lot!!! 

My sweet FFC crew!!!! 


My sis, who did sooooo much to make the shower perfect. 

Lip color on Anna:

Anna's earrings: 

Lip color on me: 

My earrings:

My sweet gals who traveled from Ohio and Pennsylvania, with numerous canceled flights, to be there for me. LOVE YOU!!!!!! Thank you so much!!!! 

A few snaps from the shower!!! How gorgeous is Taryn?!?!

My Pure Barre girls!! 
Olivia, Alex, Val, Taryn and Ibby!

Bentley loooooved the books from my high school besties and this great outfit from our cuzzie, Caitlin! hahahaha.

Ash and Anna-- who did sooooooo much for me for the shower. Love you girls so much. 
Ashley's dress: here. Down to 40% off $30 from Express!! That is about $20 for an LBD with amazing balloon sleeves!!!  It also comes in a merlot color (below). 

My amazing hubs. I love you! I can't wait to see you as a DAD!!! 

Megan and Jamie-- they braved the blizzard to get to Illinois for me!!! It meant the world to me to have them with us for the weekend. 

How adorable is this sign? We are hanging it in the nursery now!!! 

Before the guest book was created! 

Set up!! 

Everyone got to enjoy the wine for me!!!! hahaha!! 

The blocks before being decorated! 

Best sis ever!!! 

Anna's block!! 

Mike came with flowers!!! 

My shower was absolutely perfect thanks to my mom and sister and our friends and family. I can't believe how loved BBF already is. We are so blessed to have incredible family and friends in our lives!!!  Thank you so much for all the love.